Water... Flessenwater dat van ver weg komt smaakt beter. Een harde douchestraal is het toppunt van comfort. Elke dag nieuwe lakens en handdoeken, luxer wordt het niet. Of is er iets anders aan de hand in de hotellerie?
Hospitality, het draait allemaal om gevoel, een gevoel van luxe, comfort en ervaringen die je thuis niet hebt: flessenwater van Mount Figi, elke dag schone fluffy handdoeken, eindeloos onder de regendouche of in bad! Want thuis gaat de douchekraan snel uit, wordt bij het eten gewoon kraanwater gedronken, krijg je niet elke dag schone lakens en gebruik je een handdoek misschien twee keer.
Het kan anno 2023 anders, zonder het gevoel van gastvrijheid te verliezen. Sterker nog, het is een wereldwijde beweging om beter met water om te gaan. Er zijn verschillende trends die zich richten op het verminderen van watergebruik in hotels en restaurants.
Hier een paar voorbeelden:
Overduidelijk is dat er een snel groeiend besef is van het belang van waterbesparing in de hotel- en restaurantindustrie. Het verminderen van watergebruik kan niet alleen bijdragen aan het verminderen van waterafval en de impact op het milieu, maar het kan ook de operationele kosten verlagen en bijdragen aan een duurzamere toekomst. Kortom, het verdient een belangrijke plek binnen elk ESG beleid.
Water drinken Made Blue, KRNWTR, Spa, join the pipe
Sanitair Grohe, Hansa GRESB, LEED BREEAM
ELAN - ESG in Hospitality
Wibautstraat 131 D
1091 GL Amsterdam