ELAN in de praktijk

ELAN in de praktijk

Angelique en Elvira zijn ervaren adviseurs voor directie, bestuurders en senior management. Maar adviezen zonder pragmatische acties hebben weinig betekenis. Daarom steken beiden ook wanneer gewenst de handen uit de mouwen. Daarvoor zijn voor opdrachtgevers de ELAN ESG Quickscan™ en de ELAN ESG Due Dilligence Quickscan™ ontwikkeld. Ook workshops en trainingen behoren tot de scope.


ELAN Dienstverlening werkt vanuit de overtuiging dat opdrachtgevers het ook zelf moeten kunnen doen, dus na analyse en advies is het werk gericht op overdracht aan interne teams bij de opdrachtgever die de veranderingen doorzetten naar bestaande processen en manieren van werken. Slim, efficiënt en kostenbesparend. Het ESG-wiel hoeft niet meer dan één keer te worden uitgevonden.


Naast het werken in opdracht voor hospitality bedrijven en organisaties, ondersteunt ELAN ook merken en bedrijven die zich richten op de hospitality markt en die ook te maken krijgen en hebben met ESG en CSRD


ELAN publiceert regelmatig in de vakpers, geeft lezingen en doet onderzoek naar ESG en CSRD-ontwikkelingen, zodat ze op de hoogte blijven van de allerlaatste inzichten en ervaringen om dit weer delen. 


DE MEEST POPULAIRE PRODUCTEN EN DIENSTEN VAN ELAN OP EEN RIJ

1. ESG QUICKSCAN

De QuickScan geeft inzicht in waar het hospitality bedrijf nu staat op het gebied van sociaal en duurzaam ondernemen. Het schetst tevens een beeld van de huidige identiteit op ESG-gebied zoals ervaren door de medewerkers. We brengen dit op een heldere manier in beeld, geven aan waar de ruimte voor verbetering zit en doen aanbevelingen.

Aanvragen

2. ESG STRATEGIE

Vanuit een getoetst inzicht in de ervaren ESG status en identiteit, leggen we vast hoe het bedrijf wordt beleefd: intern door medewerkers, extern door klanten en leveranciers. We verschaffen inzicht in de ervaren en gewenste imago/reputatie op ESG-gebied, gekoppeld aan de gewenste purpose. Een volledige stakeholder analyse kan worden toegevoegd aan het project.

Aanvragen

3. ESG ROADMAP 2030

Om de vereiste ESG-doelstellingen te bereiken en concreet invulling te geven aan de purpose, helpt ELAN met een haalbare roadmap. Door helder de prioriteiten te benoemen in het stappenplan bouwt het bedrijf aan een duurzame toekomst voor alle belanghebbenden. ELAN kan de uitvoering van de plannen verzorgen en begeleiden, een bedrijf kan dit ook zelfstandig doen.

Lees meer

4. BE GOOD & TELL IT

ELAN ondersteunt bij de alignment van de purpose van het hotel in alle vormen van interne en externe communicatie. Denk aan storytelling, aanscherpen van identiteit en imago, reputatiemanagement, Employee Value Proposition en een consistente guest journey. De manier waarop varieert van workshops, training en contentontwikkeling tot concepting en activaties.

Lees meer

5. LEIDERSCHAPS TRAJECTEN

Modern bestuur en leiderschap vragen om governance, ethisch besturen en regelmatig en transparant verantwoording kunnen en willen afleggen aan alle relevante stakeholders. ELAN helpt bij het opstellen en naleven van beleid,  waarborgen van transparantie en verantwoordingsplicht, creëren van een ethische bedrijfscultuur. De vorm is variabel, bijvoorbeeld via dilemma-dialogen, workshops, lezingen of rapportages.

Lees meer

6. DUE DILIGENCE RAPPORTAGE

Een Due Diligence proces doorlopen is veel werk. Omdat er in de meeste gevallen ook geheimhouding bij komt kijken is het een delicaat proces. Een ESG paragraaf helpt bij de waarde van de verkoop, maar betekent ook extra werkzaamheden voor het Data Room team. Het DD rapport moet tal van zaken inzichtelijk maken. Als er een ESG-beleid is, zijn de meeste rapportage onderdelen aanwezig en kan het direct in de Data Room bij de betreffende onderwerpen worden toegevoegd. ELAN adviseert en ondersteunt in dit proces middels haar unieke ESG Due Diligence QuickScan™ .

Lees verder

7. WORKSHOP SALES TEAMS

Workshops ESG en CSRD wetgeving voor hotel sales teams | Incompany & open inschrijving


Een hotel hoeft niet alle ins & outs van de wetgeving te kennen, het is wel belangrijk om te weten wat de implicaties zijn voor RFP’s en verkoopgesprekken van de (banquet) sales medewerkers. We willen toch zeker dat zij ook op het ESG vlak professionele gesprekspartners zijn? Met deze halve dag gerichte training ben je helemaal voorbereid.

Lees meer

8. ESG WORKSHOP VOOR OR

Workshops ESG en CSRD wetgeving voor de OR van hotels en hotelketens  Incompany & open inschrijving


Vanuit de rol van de OR is het belangrijk om de directie te bevragen over het ESG- of duurzaamheidsbeleid: Wat moet het hotel (wettelijk) en wat vindt de OR belangrijk (intrinsiek)? Wil je als OR handvatten krijgen om de directie te bevragen en je collega’s professioneel en goed geïnformeerd te kunnen antwoorden over het ESG- of duurzaamheidsbeleid van het hotel? ELAN biedt uit eigen ervaring handvatten hoe dit te doen.

Lees verder

9. STAKEHOLDER ANALYSE

Betrokkenheid van stakeholders is essentieel voor elk hotel. Niet elk bedrijf heeft hiervoor al een formeel proces.


Met de introductie van de Corporate Sustainability Reporting Directives (CSRD) is de betrokkenheid van stakeholders nog belangrijker geworden vanwege de nadruk op transparantie, verantwoording en het creëren van waarde voor alle belanghebbenden.

Lees hoe en waarom

Samen groeien naar een duurzame, groene en
rechtvaardige hospitality wereld


Word ook een koploper
Share by: